BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
5 participants
Forum de Motards en Nouvelle Calédonie :: LE COIN DES MOTARDS... :: TOUTES VOS MARQUES PREFEREES :: LES DRAGSTERS ET LES BOSS HOSS
Page 1 sur 1
BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
..... Yes ça c'est un berlingo dans la lignée Harley....
TABERNACLE A 60°
Products
TABERNACLE A 60°
Products
The Bad Dog 215 is a fuel-injected, sixty-degree air-and-oil-cooled 4-valve DOHC semi-unit V-Twin, displacing 3500 cc or 215 cubic inches. The bore-to-stroke ratio is over-square, with a six-inch bore and four-inch stroke. The con rods are several inches longer than the usual automotive type and run side-by-side on a single crank throw. The crank is machined from billet steel and accurately counterweighted. The cases are billet aluminum, horizontally split, and are fitted with 426 hemi main and rod shell bearings. The drive side has two main bearings and the timing side uses a single main bearing with thrust washer. An external multi-stage pump supplies and scavenges five liters of oil, which passes through a large oil cooler before returning to the oil tank. Oil jets set into the upper case cool the undersides of the pistons. The timing side of the crank carries a shaft that mounts two cam chain sprockets, a Harley-style alternator rotor and a sprocket to drive the oil pump and timing disk. The crank-mounted cam chain sprockets turn intermediate sprockets which spin the cams. The cylinders are machined from aluminum billet with pressed-in iron liners. The cylinder head will also be machined from an aluminum alloy with good strength at high temperatures. The head incorporates several design features to assist cooling. The valve and port layout is designed to optimize gas flow and increase power, which will exceed three hundred horsepower. Fuel supply is low-pressure electronic sequential port-type injection with two injectors per cylinder. Injection and spark timing are handled by a Motec M400 ECM. Scoops on each side of the fuel tank take in air, which is then filtered before it gets to a plenum between and above the cylinders. The primary drive is a pair of herringbone gears for quiet operation with no side thrust. The clutch is a wet multi-plate design. The transmission has six speeds, using a rotary shift drum. The primary drive and transmission bolt both to the motor cases and to each other. The swingarm pivot is part of the transmission housing. The whole power unit mounts to the frame with a rubber vibration-insulating system that only allows movement in one plane. J'EN VEUX UN..........!!!!!!!! |
Invité- Invité
Re: BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
3500 cc sur un chopper, ça doit être " fin valab' " comme dirait GIL !!!
J'imagine que ça doit bien te décrocher les poignets...
J'imagine que ça doit bien te décrocher les poignets...
Re: BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
y' pourraient pas nous rajouter un bi-turbo tant qu'ils y sont ? parce que quand on est un Américain, on fait pas les choses a moitié ! lol :balancoire:
tepion-
Nombre de messages : 664
Age : 41
Localisation : Dumbéa
Moto : Moto toute noire
Humeur : D'humeur à boire une binouze
Date d'inscription : 05/12/2008
Re: BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
j'espère que ça va être livré avec la boule de remorquage comme ça tu pourra aller vendre tes vaches avec la remorque au marché le matin et faire une rando l'après midi
homme des bois-
Nombre de messages : 219
Age : 112
Localisation : Noumea
Moto : Bandit 600 S
Date d'inscription : 10/10/2008
Re: BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
Mais comment vous êtes mauvais!!!
La première image, chromée, ça a d'la gueule!
La première image, chromée, ça a d'la gueule!
Crazy_Cha-
Nombre de messages : 2476
Age : 34
Localisation : Nouméa
Moto : FZ6 N
Humeur : ON THE ROAD!!!
Date d'inscription : 25/05/2008
Re: BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
Ils te donnent même un pick-up pour la balader et une barre de remorquage...
Invité- Invité
Re: BAD DOG un petit V-Twin 3500cc ça vous dis ?
Même si c'est Ricain, sachez apprécier en silence les belles choses, et les prouesses de passionés.
Bande de mécréants...
Bande de mécréants...
lous-
Nombre de messages : 18470
Age : 51
Localisation : Robinson
Moto : Heu... 600 Bandit...
Humeur : ...
Date d'inscription : 29/07/2008
Sujets similaires
» En images : un V-Twin 3500cc pour grosse paire de pistons
» Un petit lavage moto, ça vous dit ?
» Un petit voyage au Vanuatu, ça vous dirait ? [Petite modification sur les dates possibles]
» La FFMC vous donne rendez-vous le 10 Septembre 2011 ...
» Casque ThermaHelm : vous refroidir pour vous sauver la vie !
» Un petit lavage moto, ça vous dit ?
» Un petit voyage au Vanuatu, ça vous dirait ? [Petite modification sur les dates possibles]
» La FFMC vous donne rendez-vous le 10 Septembre 2011 ...
» Casque ThermaHelm : vous refroidir pour vous sauver la vie !
Forum de Motards en Nouvelle Calédonie :: LE COIN DES MOTARDS... :: TOUTES VOS MARQUES PREFEREES :: LES DRAGSTERS ET LES BOSS HOSS
Page 1 sur 1
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum